واحد فرهنگی
; چهارشنبه 27 اسفند 1393 -

شرح وظایف بخش فرهنگی در موسسه خیریه ایتام

1- ارایه مشاوره تحصیلی ، ازدواج ، شغلی و درمانی به سرپرستان و مددجویان .

2- بررسی وضعیت آموزشی و دریافت مدارک ، تأیید اشتغال به تحصیل .

3- بررسی مددجویان موفق آموزشی و تحصیلی در مقاطع مختلف و پیشنهاد تشویق .

4- بررسی ابعاد تربیتی و تمهیدات کافی جهت رشد و بالندگی همه جانبه مددجویان .

5- نظارت بر ازدواج مددجویان و تصمیمات متخذه در این جهت .

6- فراخوان منظم هر ماهه جهت رصد نمودن دقیق وضعیت تحصیلی و دینی و اخلاقی و بهداشتی ، سیاسی و اجتماعی و غیره .

7- تشخیص تعلق موجودی طرح اکرام یا عدم برداشت از طرح اکرام با مشورت مددکاری و ارایه آن به دبیر شورای داخلی .

8- تأیید برداشت هزینه های تحصیلی ، لوازم التحریر و سایر نیازهای مربوط به تحصیل و تعلیم رانندگی مددجویان و غیره.

9- تأیید پرداخت میزان مبلغ لوازم التحریر از طریق اکرام عام .

10- ارایه نظرات و پیشنهادات مبالغ واریزی طرح اکرام عام به حساب مددجویان به اقتضاء نیاز ، مریضی ، دانشجویی ، تعمیرات .

11- حضور و غیاب سرپرستان در مهدیه اعظم ، تشکیل جلسات و دعوت از اساتید به اقتضای نیاز در ابعاد آموزشی ، بهداشتی ، احکام ، قرآن و غیره .

12- برگزاری مسابقات اعتقادی ، قرآنی و غیره .

13- تشکیل جلسات دانش افزایی برای همه همکاران و خانواده های آنها .

14- پیشنهاد برگزاری اردوهای تفریحی ، زیارتی برای مددجویان و سرپرستان با همکاری مددکاری اجتماعی .

15- انجام بازدیدهای لازم از خانواده ها ، محل کار ، محل تحصیل مددجویان و سرپرستان .

16- محرمانه نگه داشتن اسرار خانواده ها و عدم اجازه دخالت به واحدهای دیگر در جهت ورود یافتن به امورات تحصیلی واحد فرهنگی و مشاوره ای و انعکاس آن به مدیر عامل .

17- تذکر امر به معروف و نهی از منکر در موارد مختلف از جمله رعایت حجاب و شئونات اسلامی .

18- فعالیت کافی در جهت مددجو ، ترغیب حامی ، تبلیغات لازم در جهت ارتقاء و سطح کیفی و کمی موسسه از حیث آورده های مادی و جذب نیروهای انسانی حاذق جهت آموزش و تشکیل دوره های آموزشی و همایش ها .

19- عدم درگیری و عدم اجازه درگیری جهت ایجاد امنیت روحی و روانی و فضای آرام در موسسه .

20- ایجاد عدالت و پرهیز از تبعیض ، قانونمند نمودن جذب ، خدمات رسانی و ارایه پیشنهادات در این راستا .

21- برگزاری همایش ها ، سخنرانی ها ، اردوهای درون شهری- برون شهری ، زیارتی ، تفریحی ، با مشورت مسئول مافوق و همکاری خواستن از دیگر واحدها .

22- نظارت بر تقسیم سبد خواروبار .

23- بازدید اولیه از متقاضیان تحت پوشش در مرحله اول جذب شامل محل کار ، زندگی  و تحقیقات کافی از منابع و مؤاخذ معتبر .

24- شناسایی افراد معتاد و معرفی به کمپ های ترک اعتیاد و پیگیری همراه با نظارت تا حصول نتایج نهایی .

25- نظارت بر توزیع غذا و همکاری با واحدهای دیگر در این رابطه و استمداد از واحدهای دیگر .

26- بررسی دغدغه ها و ارایه طریق آنها و پیگیری مسایل مربوط به تهیه مسکن با نهادهای مقدس و بانک ها و سازمانها و همکاری با واحدهای مختلف در بخش خرید ، استیجاری ، رهن ، و نظارت کامل بر محیط اجتماعی .

27- انجام امور عندالزوم به امر مسئولین مافوق و مدیر عامل .

28- بررسی ، بازدید ، تحقیق و تکمیل اطلاعات جهت استمرار یا مختومه نمودن پرونده های مددجویان بطور مستند و واقع گرایانه.

29- تمهید مقدمات نشاط ، شادمانی ، سلامت جسم و روح مادران و مددجویان خاصه ایتام عزیز.

30- کاریابی و معرفی به مراکز مورد تأیید و بررسی شده یا اداره کار ، کمیته امداد امام خمینی(ره) و مراکز مشاوره ای و تعامل هر چه بیشتر با موسسات همجوار .

31- تقویت کار آفرینی ، تمهید مقدمات مختلف در جهت ایجاد شغل با توجه به شناخت پتانسیل و استعدادهای اشخاص .

32- همکاری با واحدهای موسسه و حفظ روحیه جهادی .

33- هماهنگی و مشورت با واحد مددکاری در خدمت رسانی به مددجویان و سرپرستان .

34- دانش افزایی خود و خانواده ها بویژه جوانان .

35- توجیه کامل مددجویان و سرپرستان در شرح وظایف خود و تنوع خدمات موسسه و شرح وظایف سرپرستان و مددجویان در طی سال .

36- پیش بینی های لازم و داشتن برنامه زمان بندی در طی سال برای حصول به اهداف و دوری از روز مرّگی .

37- ارایه طرح ها و نقشه ها و هدایتگری های لازم و حرکت به سوی رشد و تعالی با توجه به افق موسسه و اساسنامه آن .

38- عدم انجام امور موازی .

39- اقدامات لازمه جهت عیدانه جشن تولد مددجویان .

40- شرح وظایف می تواند دارای تغییراتی در هر چند سال یکبار نیز داشته باشد .

41- شرکت در نماز جماعت و همکاری لازم برای اقامه نماز جماعت .

42- حفظ روحیه جهادی .

System.Web.Mvc.DynamicViewDataDictionary